tisdag 29 april 2008

Studio Virtanen (Tv-program, 2008)

Var så pass risig i kistan att det blev horisontalläge hela söndagen. Fick då tid att utforska de halvobskyra kanalerna i burken. Bla TV 8, som ju faktiskt sänder en hel del bra grejer.

Fredrik Virtanen är ju en riktig mediatungviktare och nån sorts galjonsfigur på Aftonbladet. I och med att jag i så stor utsträckning som möjligt undviker denna publikation har jag i princip ingen koll alls på karln. Vid det här laget har han gjort ett par hundra Studio Virtanen i 8:an – har inte sett ett enda. Nu skulle alltså denne superjournalist göra ett first impression på mig.

Han snackar precis som Fredrik och Philip och diverse andra tv-figurer. Högt och snabbt, samtidigt som han vinnlägger sig om att artikulera utan att alltid lyckas. Trots att han nästan är själv i studion verkar tro att han försvinner i mängden om han inte hörs. Hoppas denna tv-trend försvinner snabbt.

David Hellenius är gäst. Snacket handlar mest om hans uteliv och om vem som har störst kuk av Hellenius, Peter Magnsson och Peter Settman. Därefter får han lista Tv 4:s saltaste bönor.

Familjen (feat Andreas Tilliander) är musikaliska gäster. Meningslös intervju där de bla får redogöra för vem som krökar hårdast: Familjen eller Kent (de turnerade ju tillsammans).

Någon kvalitetsfråga till gästerna slinker väl med, så jag kan väl inte påstå att detta är dynga, men den sämsta talkshowen jag sett på länge. Skulle faktiskt kunna vara ett projekt av Killinggänget.

Såg även halva Studio Belinda, journalisten och författarinnan Belinda Olssons talkshow, på samma kanal. Den var asbra.

Betyg: e e

Inga kommentarer: