fredag 18 april 2008

Thin Lizzy (Band, 1969-1984)

Grannen är metalfreak. Karln har ett fyrsiffrigt antal metal-cd:s. Till och från får jag för mig att jag ska låna allt med en viss grupp. Mest för att få lite pejl. För ett tag sen släpade jag över den kompletta Thin Lizzy-katalogen till lägenheten.

Rätt segt band måste jag säga. I alla fall när de spelar metal. Filtrerar man bort alla metalelement återstår dock något smått fantastiskt: världens bästa soulrockband. Om man beskär och reducerar reportuaren, och bränner den på cd ser det ut så här:

Dear Heart
Fight Or Fall
For Those Who Love To Live
Dancing In The Moonlight
Romeo And The Lonely Girl
Sarah
With Love
Wild One
Didn't I
Spirit Slips Away
Still In Love With You
Frankie Carroll
Philomena
We Will Be Strong
The Boys Are Back in Town

Skaffa den här spellistan fort som satan! Själv har jag snart spelat sönder cd:n. Phil Lynotts röst är helt makalös. Ett tips: har du en tvååring hemma som har svårt att somna så funkar Dear Heart utmärkt som godnattmusik.
Betyg (på blandskivan, inte på själva Lizzy): e e e e e

Inga kommentarer: