torsdag 16 oktober 2008

Mamma Mu och Kråkan (Film, 2008)

Det blir ju allt vanligare med "filmer för hela familjen". Dvs filmer där upphovsmännen slänger in lite skämt och referenser med adress mamma och pappa. Tex får ju Shrek-filmerna ohyggligt mycket positiv kritik för att den kryllar av prylar som vårdnadshavarna kan skrocka åt. Ja, jag noterar dem, men tycker att de är rätt torra (undantag: i Shrek den tredje, när Shrek och hans sidekicks besöker en medeltida high school, sätter någon odåga en lapp på åsnans röv med texten "I suck-eth").

Uppskattar faktiskt renodlade barnfilmer mer.

Då kan man tro att jag kommer att plussa Mamma Mu & Kråkan, som jag såg på bio med femåringen i söndags. Rätt seg och föga originell historia måste jag tyvärr meddela. Även estetiskt lämnar den mycket att önska. Nickade till och med till ett antal gånger. Femåringen, däremot, var uppslukad och vred sig av skratt. Hade han delat ut e:n hade det säkert blivit tusen stycken. På den här sajten sköter jag e:na och tre svaga dito blir det.

Betyg: e e e

Inga kommentarer: