tisdag 7 oktober 2008

Baia Degli Angeli 2 (Skiva, 2007)

I teorin borde jag inte ta i den här med tång. Mina upplevelser med Baia Degli Angeli, första volymen, ledde till ett första klassens antklimax (se recension 4/9). Men, som jag tidigare antytt, finns orden disco och the 70's på ett skivomslag plockar jag som i trans åt mig detsamma. Befann mig således, efter ett bibliotekbesök, framför stereon med Baia Degli Angeli 2 häromdan.

Inledningsvis kunde jag konstatera att fotografierna i det medföljande, feta, häftet mest var tagna under de senare årens nostalgiaftnar på klubben: hade helst sett bilder från back in the days.

Rent musikaliskt bjuckar den gamle resident-jockeyn Daniele Baldelli på en betydligt mer njutningsbar mix än i ettan. Riktigt medelmåttig, faktiskt! Discomusik har ju förmågan att bjussa på fenomenala kickar, även om dessa uteblir så bjuds vi ett paket småtrevliga discotrudilutter. Hittar jag den här på rea för en hundring i framtiden kommer jag definitivt att placera den i varukorgen!

Betyg: e e e

Inga kommentarer: