måndag 18 augusti 2008

Män som hatar kvinnor (Bok, 2005)

Jag brukar sätta en ära i att inte befatta mig med massiva knakelibraksuccéer. Ibland händer det att frun befattar sig med dylika succéer och hävdar att hon tror att jag faktiskt skulle gilla alstret i fråga. Hon har alltid rätt. Ja, jag gillade verkligen Da Vinci-koden. Och, ja, jag gillade verkligen Snabba Cash.

Ettan i Stieg Larssons Millenniumtrilogi då? Ja, jag köpern. Inte rakt av, men jag köpern. Jag förnimmde läslust under de dagar jag plöjde den. Den är spännande, som faen, och det duger gott och väl.

Larsson har tyvärr en ovana att rapa detaljer. Karln trilla ju av pinn innan böckerna gavs ut. Antar att förlaget inte hade hjärta att peta i en död mans text. Men jägarns vad Män som hatar kvinnor skulle ha vunnit på att få alla jäkla detaljer bortskalade!

Betyg: e e e e

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med. Blev nästan lite tokig på alla släktträd. /Grannen B46