söndag 16 november 2008

Dexter (Tv-serie, 2006)

Jag orkar bara inte med polisserier. Till och med de som kallas nyskapande är i mitt tycke på ett eller annat sätt klyschiga. Jag pallart inte. Någon övertalade mig att kolla upp Dexter. Den skulle handla om en snut som är seriemördare. Av någon anledning går det alltid få till intressanta storys om seriemördare, så jag gav Dexter-dvdboxen en chans.

Ok, det går tydligen inte dramatisera polisiär verksamhet utan att det ska hagla stenhårda, inte sällan sexistiska kommentarer mellan väggarna i stationens kontorslandskap. Så gör kanske konstaplar men, please, hitta nya vinklar!

Det var det kassa med Dexter.

När vi lämnar stationen för Miamis gator får vi faktiskt lite ny, fräsch och bra polis-tv. Lite småseg mordlunk i början, men ungefär halvvägs in i den tolv avsnitt långa första säsongen blir det fenomenalt spännande.

Ska se andra säsongen.

Betyg: e e e e

Inga kommentarer: