lördag 25 september 2010

Säkert!, Facit (skiva, 2010)

Debuten från -07 hade allt.

Jamen den hade ju det! Det finns ytterst få fullängdare i detta land som toppar det vaxet!

Att uppföljaren skulle vara av samma kaliber var ju enligt musikens naturlagar uteslutet. Men några enstaka knakalibrakrökare kan mycket väl rymmas på dylikt vax.

Fisljummet, blir mitt första intryck. Men den ska ju växa, har jag hört från flera källor. Något skivor i min värld sällan gör, för övrigt, men jag är inte den som är den. Under några veckors tid återkommer jag till den.

Näe! Jag är rädd att plattan ytterst sällan kommer att liras i undertecknas hem i framtiden. Dansa, fastän skulle med nöd och näppe ha platsat på debuten, men annars låter Facit i mångt och mycket som tidiga Wannadies, vilket är ett underbetyg.

Betyg: e e e

Inga kommentarer: