onsdag 12 augusti 2009

Resident Evil 4 (dataspel, 2005)

I natt sköt jag ihjäl den sista zombien i Resident Evil 4.

Skaffade Playstation 2 till sexåringen i julas. Spontantjacka RE4 till mig själv.

En helt ny värld öppnade sig.

Har ju inte lirat tv-spel sen C64-eran. För mig som är zombiefilmfreak är detta spel ett gift. Det gick bara inte sluta spela. Vad ska jag säga? Jag går inte in på detaljer utan konstaterar bara att allt är bra med spelet (minus genustänket)!

Nu måste jag ta ställning: antingen spelar jag aldrig mer tv-spel, eller så lägger jag ner en hobby och tjackar fler spel. Att klara ett sånt här spel tar ju tid. Nu snackar vi inte ett par timmar. Inte ens ett dygn. Jävlar vad mycket tid ett sånt här äventyr tar!

Snälla dataspelsindustrin: gör kortare spel!

Betyg: e e e e e

Inga kommentarer: