fredag 15 maj 2009

Napoleon (Gig, 2009)

Var i London förra helgen. Googla runt på sköna indiesidor för att se om det vankades nåt omistligt gig. Det gjordet! Napoleon lira! Uppsalas skönaste ensemble!

Stötte på bandet på myspace för nåt år sen och blev helt jävla såld. Faktum är att jag skickade ett beundrarmejl. Jag skrev nåt i stil med att: sen ca 82 har soulvärlden inte lyckats klämma fram nåt vettigt. Ni är undantaget. Jag blev skakad och rörd av era låtar.

Haja! De hart! Kolla in deras myspacesida!

Nu skulle jag således få se dem live. I världens coolaste stad!

Sidan lovade reducerad entrekostnad om man stack en flyer i näven på personalen. Man kunde skriva ut en sådan på hemsidan. Fonky service! tänkte jag. Men här började problemen hopa sig. Checka http://www.staybeautifulclub.co.uk/eflyer.htm så fattar du. "We encourage: glitter, eyeliner, fishnets, latex, dandyism, androgyny (etc, etc). Dress up!"

Har varken fisknät eller latex hemma. Och hade jag det skulle jag falla på Ryan airs snåla bagagekvoter.

Fick alltså, mot vår vilja, hitta på nåt annat.

En bangad spelning är också en spelning, eller nåt...

Betyg: ?

Inga kommentarer: