onsdag 24 november 2010

Mad Men, säsong 3 (tv-serie, 2009)

"Jag har köpt en grej du inte kommer att gilla", sa hustrun när hon kom hem efter en shoppingrunda för ett par månader sen. Ur påsen slet hon upp Mad Men 3, och sa "Jag vill se den. Direkt."

Jag bara: "Suck."

Var aldrig speciellt förtjust i säsong 1 och 2. Nog för att jag visste att hon fattat tycke för serien, men vi hade ju faktiskt flera boxar som låg före i att-titta-kön.

Efter ett tag gav jag faktiskt med mig - mest för att kunna slänga fram som argument när jag drar i gång nästa beta-av-alla-bondfilmer-övertalningskampanj. När man ändå är gift skall man ju trots allt se serier tillsammans.

När jag recenserade säsong 2 skrev jag "En ganska bra såpa är vad Mad Men är. Varken mer eller mindre."

Jävligt bra skrivet. Passar även på Mad Men 3.

Hoppas på att återkomma med en komplett bondresencion inom kort.

Betyg: e e e

Inga kommentarer: