torsdag 25 februari 2010

Driver (iPhoneapp-spel, 2009)

De spel jag fastnat i är mycket få antalet. Jag skaffade min första egna dator runt millennieskiftet. Fick en Driverkopia av en polare.

Kunde bara inte sluta spela.

Spelet som för några år sen rankades som det tolfte bästa Playstationspelet nånsin kan nu laddas ner som iPhoneapp för 38 spänn. Stort.

Nu kan jag bara inte sluta spela.

Jämfört med senare års Grand Theft Auto, och andra spel, ter sig Driver primitivt. I min värld är detta inte dåligt, bara charmigt.

I bland störs man av buggar och fördröjningar, vilket nästan hindrar mig från att ge spelet toppbetyg. Räknar kallt med att det kommer uppdateringar i sinom tid.

I spelet agerar man infiltratörsnut i undrevärlden. Man är chaufför, och anlitas av Miamis maffia. Efter ett tiotal uppdrag per stad hamnar man i tur och ordning i San Fransisco, Los Angeles och New York. Helhetsintrycket är ruskigt bra.

Det finns ett antal andra läget i spelet. Bla kan man välja att bara cruisa runt i en av de fyra städerna. De polisbilar som upptäcker en när man begår en trafikförseelse jagar en som en flock rabiessmittade vargar. Detta läge är det jag kanske gillar allra mest med Driver.

Betyg: e e e e e

Inga kommentarer: