torsdag 7 januari 2010

2009

Tja. God fortsättning. Då summerar vi nollnie.

Det lär ha kommit en massa sköna svenska filmer. Själv har jag missat de flesta. Har sett så lite aktuell film att jag nöjer mig med en topp ett-filmlista. Här kommer den.

1. District 9

Då kollar vi in musik. Tänkte ranka de tie bästa låtarna. I topp hittar vi Julian Casablancas, vokalist i The Strokes, som släppte en embarmligt tråkig skiva. Men mitt i geggan finns en riktig diamant. En perfekt poplåt. Den fullkomliga 11th Dimention. Sen blir det som vanligt mycket svenskt.

1. 11th Dimension - Julian Casablancas
2. Haleluja! - [ingenting]
3. Empire State of Mind - Jay-Z + Alicia Keys
4. Hela Livet Var ett Disco - Markus Krunegård
5. Lämna Mig I Fred - Blända
6. Once I Was Pretty - The Mary Onettes
7. We Are Golden - Mika
8. No One Sleeps When I'm Awake - The Sounds
9. When They Come - Deportees
10. Isande Diskant - Markus Krunegård

Fråga kolon. Googlar man runt på årsbästalistorna hittar man ofta både Dance With Somebody med Mando Diao och Viva la Vida med Coldplay. Varför? De kom ju nollåtta!

Inga kommentarer: