onsdag 29 juli 2009

Lost, fjärde säsongen (tv-serie, 2008)

För nytillkomna läsare kan jag meddela att jag kände mig rätt färdig med Lost efter tredje säsongen. Alla säsonger hade med liten marginal varit sevärda, trean hade åtminståne ett tillfredställande slut.

Grannen ringde på dörrn och höll fram fyran: "är det inte dags att låna den här".

"Nej", sa jag.

"Jo", sa frun, och så blev det.

Nu har vi sett den.

Bäst hittills, skall jag be att få rapportera. Den är kortare och innehåller betydligt mindre trams. Således mer kvalitetsdrama per minut. Istället för tillbakablickar i karaktärernas liv vankas det nu framåtblickar, vilket känns fräscht.

Slutet gör att man blir lite sugen på femman, om den är lika kort.

Jag kanske inte har sagt det förr, men Lost innehåller riktigt läckert foto.

Betyg: e e e e

Inga kommentarer: