söndag 15 februari 2009

The Dark Knight (Film, 2008)

Den här var rätt trälig. Jag somnade. Frun oxå. Vi ville inte se hur filmen slutade dan efter. Hade lånat den på dvd alltså.

Jag har haft ashöga förväntningar på alla Batmanrullar, men blir oftast besviken. (NB: har ej sett Batman Begins). Läderlappen är när jag tänker efter en rätt trist superhjälte: Hulk och Spindelmannen är mycket coolare.

När jag ändå håller på att negga kan jag tillägga att hyllningarna av Heath Ledger (stjärnskottet som tog på sig träfracken strax efter inspelningen) tagit sig orimliga proportioner. Han blev geniförklarad för sin tolkning av Jokern; men håll med om att det krävs tämlingen ringa skåderspelarkunskaper för att gestalta en gläfsande lunatic.

Jag tycker istället vi skall minnas honom för hans insats som homofil cowboy i Brokeback Mountain (mycket, mycket bra film). Svårspelad karaktär som han satte som en smäck!

Han var en bra karl.

Betyg: e e

Inga kommentarer: